Lying about climate change to sell papers

“Climategate” was a load of hooey that featured a bunch of denialists twisting scientific research, fact, and even phrasing in order to push a pro-business agenda. Those who actually thought a few emails that weren’t written for the laymen proved anything about the mounds and mounds and mounds of data supporting anthropomorphic climate change were either being dishonest or getting hoodwinked. Unfortunately, it’s going to stay that way for awhile for a lot of people – even though newspapers are retracting their lies.

In perhaps the biggest backpedaling, The Sunday Times of London, which led the media pack in charging that IPCC reports were full of egregious (and probably intentional) errors, retracted its central claim—namely, that the IPCC statement that up to 40 percent of the Amazonian rainforest could be vulnerable to climate change was “unsubstantiated.” The Times also admitted that it had totally twisted the remarks of one forest expert to make it sound as if he agreed that the IPCC had screwed up, when he said no such thing.

Crazy that.